Kommer dine annoncer ikke frem når du søger selv?
Godt…. Det behøver de heller ikke at gøre. Man kan godt sige at det er bedre hvis ikke du ser dine egne annoncer på Google.
1. Du er ikke en del af målgruppen
Google Ads er designet til at vise annoncer til dem, der mest sandsynligt vil interagere med dem. Google bruger data som din placering, søgehistorik, og andre demografiske oplysninger til at målrette annoncerne. Hvis du ikke passer til den profil, som dine annoncer er rettet mod, vil de sandsynligvis ikke blive vist til dig, eller måske ikke blive vist så ofte.
2. Budgetbegrænsninger
Hvis din kampagne har et begrænset budget, kan det betyde, at dine annoncer kun vises et vist antal gange om dagen. Dette er for at sikre, at budgettet strækker sig så langt som muligt uden at blive opbrugt for hurtigt. Så selvom dine annoncer ikke vises hver gang du søger, betyder det ikke, at de ikke bliver vist til potentielle kunder.
3. Google undgår irrelevante visninger
Hvis du gentagne gange søger efter dine egne annoncer uden at klikke på dem, tolker Google det som mangel på interesse og kan vælge at vise andre annoncer i stedet.
Så… kan du ikke se dine egne annoncer når du søger, så er det ikke nødvendigvis en dårlig ting.
En måde hvorpå du kan tjekke om dine annoncer kører, er ved at kigge på dit Google Ads dashboard – Får annoncerne visninger? Kommer der nogle kliks på annoncerne? Hvis ja, så virker dine annoncer
Hvis du ser dine annoncer på Google, må du iøvrigt heller ikke klikke på dem selv, da det kan forvrænge den data som vi optimere og arbejder ud fra.